• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

“Intermedia komt met volwaardig UCaaS-alternatief”

Wilco van Dijk in gesprek over flexibiliteit en veiligheid van UC

11-12-2024
Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Intermedia, een internationale aanbieder van Unified Communications-as-a-Service diensten (UCaaS), betreedt de Nederlandse markt. Business development director Wilco van Dijk spreekt met ITchannelPRO over de gekozen aanpak en hoe men zich onderscheidt in deze competitieve UCaaS-markt.

Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16Intermedia positioneert zich als het volwaardige alternatief voor populaire platforms zoals Microsoft Teams, Cisco Broadsoft en open-source oplossingen zoals Asterisk. Het heeft recent de Europese UCaaS-activiteiten van NEC overgenomen die onder de naam UNIVERGE BLUE werden gevoerd. Wilco: “Door deze overname kunnen we in Nederland en de rest van Europa sneller schakelen en onze aanwezigheid versterken met een UCaaS-oplossing die echt aansluit op de behoeften van Europese bedrijven, instellingen en overheden.”

Over die behoeften zegt Wilco dat bedrijven en organisaties steeds verlangen dat communicatieoplossingen zowel flexibel als veilig zijn. “Dat eerste betekent dat men geen gedoe wil hebben van beperkte mogelijkheden om aanpassingen door te voeren. Het tweede heeft alles te maken met dataveiligheid, de AVG, compliance en sinds kort ook NIS2.”

One-stop en proven technology

De oplossing van Intermedia gaat volgens Wilco verder dan bellen, chatten, videovergaderen en bestanden delen. “Archiving van spraak, chat en meetings met het oog op compliance maakt er net zo goed deel van uit als een multichannel contactcenter”, zegt hij. “Alles wordt vanuit een open ecosysteem gedaan dat samenwerking en integratie sterk bevordert. Het is een one-stop platform gebaseerd op proven technology zonder technische complexiteit. Daarmee onderscheiden we ons van de rest van de aanbieders.”

Wilco benadrukt het open ecosysteem als pluspunt. “Bedrijven krijgen de flexibiliteit om bestaande oplossingen eenvoudig te integreren met ons platform. Via onze API’s en open standaarden kunnen gebruikers naadloos samenwerken met populaire tools, CRM-systemen en zelfs open-source oplossingen. Bedrijven kunnen hun bestaande technologie behouden en uitbreiden.”

Veiligheid en compliance

Een punt waar hij op ingaat is de tandem veiligheid en compliance. “We hebben de belangrijkste certificeringen zoals SOC 2 en ISO 27001 die eisen stellen aan gegevensbescherming en informatiebeveiliging. Voor sectoren zoals de zorg of finance is het in feite verplicht uitsluitend zaken te doen met partijen met dergelijke certificeringen.”

Partnerkanaal

Intermedia werkt uitsluitend via partners en die worden maximaal ondersteund. Wilco: “Partners spelen een cruciale rol in het adviseren en ondersteunen van bedrijven bij de keuze voor technologie. Daarom ondersteunen wij onze partners volledig met marketing, sales en technische support. Zo kunnen zij zich volledig richten op de eindklant, met de zekerheid dat wij hen op de achtergrond bijstaan. We bieden hen een omvangrijk partnerprogramma, inclusief 24/7 technische support, verkoop- en marketingtools en, niet onbelangrijk, aantrekkelijke commissies.”

Toegevoegde waarde

Omdat er sprake is van een open ecosysteem, is het voor partners eenvoudiger toegevoegde waarde te leveren door het integreren van bestaande oplossingen bij hun klanten van onder andere Mitel, AVAYA, Cisco, Innovaphone, Alcatel, NEC en diverse open-source oplossingen, met het platform van Intermedia. “Onze partners kunnen door deze integraties en aanvullende diensten een op de klant toegesneden oplossing aanbieden. Dat versterkt de klant-leverancier relatie en dat is goed voor de omzet”, aldus WIlco.

AI-tools

Het Intermedia-platform heeft geavanceerde functies zoals een omnichannel contactcenter, waarmee bedrijven hun klanten via meerdere kanalen kunnen bedienen, en ­archiveringsopties om communicatiedata veilig te bewaren en beheren. Ook zijn er AI-gedreven tools die analyses en verbeteringen mogelijk maken in klantinteracties. Zo krijgen bedrijven op basis van AI inzichten in klantgedrag, kunnen ze trends voorspellen, en klanten efficiënter bedienen. Het omnichannel contactcenter is Microsoft Teams-gecertificeerd.

Verticals

Wilco ziet ook een groeiende vraag van partners gericht op verticals. “Onze oplossing is behalve robuust, veilig en flexibel, ook relevant voor specifieke bedrijfssituaties en vereenvoudigt de werkprocessen van de uiteenlopende soorten eindgebruikers. En laat me vooral niet vergeten te onderstrepen dat het platform toekomstbestendig is.”

Uitnodiging

Intermedia bouwt het netwerk van partners in Nederland en Europa uit. Het neemt de nodige stappen om de naams­bekendheid in het kanaal en bij eindgebruikers te vergroten. Wilco: “Met de integratie van UNIVERGE BLUE door de overname door NEC in Europa, leggen we een solide basis in Nederland. Resellers die zoeken naar meer flexibiliteit, lagere kosten, of een gebruiksvriendelijker platform, heeft Intermedia veel te bieden.”

Voor informatie over Intermedia en het UCaaS-platform UNIVERGE BLUE, kun je contact zoeken met Wilco van Dijk via wvandijk@intermedia.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #05)

Tags: ITchannelPRO MagazineUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
winkelcentrum - winkels - shopping

Telco zonder eigen winkels – T-Mobile speelt met die gedachte

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon